Saturday, June 4, 2011

SEKILAS TENTANG KEAJAIBAN MATA

Mata Mengerikan Yang Ada Di Dunia

Hidup selalu penuh dengan cerita aneh . Banyak orang yang memiliki kemampuan luar biasa dan berbeza. Pada gambar berikut, kita akan melihat lima situasi berkaitan dengan mata yang aneh.

1. Nong Youhui: anak laki-laki Cina dapat melihat dalam gelap
Nong Youhui dari Dahua di Selatan Cina dilaporkan dapat melihat dalam gelap dengan biru terang matanya dengan jelas . Dokter yang telah mempelajari penglihatan menakjubkan Nong Youhui menyatakan bahawa Nong dilahirkan dengan kondisi yang dikenal sebagai luekodermia. Oleh kerana itu, matanya sangat sensitif terhadap cahaya tinggi dan memiliki pigmen kurang protektif.


2. Gadis dengan mata sinar-X
Heise dari California, AS  memiliki mata  luar biasa dengan kemampuan Ilahi sejak lahir. Dia boleh melihat melalui tubuh semua orang dan melihat bahagian-bahagian dan organ dalam tubuh sebagai mesin X-ray. Para ahli perubatan merasa sangat penasaran tentang kemampuan Heise, namun tidak ada cara untuk menjelaskan fenomena aneh tersebut. Mereka hanya dapat menduga bahwa Heise memiliki "quani sinestesia".


3. Seorang remaja dengan mata putih aneh
Laura Castro dari Miami, Florida, Amerika Syarikat memiliki mata putih aneh, para ahli dan dokter tidak dapat menjelaskan puncanya. Selain itu, mata Laura boleh melihat melalui batu padat dan logam. Dia lahir normal, tetapi mata putih murni berkembang pada usia 10 tahun. Dokter mata dan ahli lainnya telah melakukan banyak penelitian tentang mata putihnya, tetapi tidak ada yang dapat menjelaskan apa yang menyebabkan kondisi langka itu.


4. Tragis Veronica: gadis yang tidak dapat menutup matanya
Tragis Veronica dianggap sebagai mangsa terakhir dari bencana nuklear Chernobyl. Bencana ini membawa kesedihan bagi keluarga dan teman-temannya. Dokter mengatakan dia punya kanser aneh dan jika tidak dibedahkan, dia akhirnya akan mati. Veronica tidak dapat  memejamkan matanya,dan matanya selalu kering dan bengkak.


5. Claudio Pinto
Claudio Pinto mampu mengeluarkan kedua bola matanya samapai 4 cm dari rongga mata. Mr Pinto telah mengalami pelbagai ujian perubatan, dan semua dokter terkejut, mereka mengatakan ini adalah suatu kes yang aneh. Banyak orang percaya bahawa Pinto memiliki mata aneh, tetapi dia sangat bangga dan berfikir itu adalah hadiah dari Tuhan. Berkat keajaiban ini, ia dapat menghasilkan wang dengan mudah dengan pertunjukan di tempat-tempat keramaian.


Tuuuu diaaaa...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...