Tuesday, January 8, 2013

TERIMALAH INI SEBAGAI HADIAH...

Bacalah Tulisan Ini 60 Saat Sahaja Mungkin Dapat Mengubah Hidup Anda 10 Tahun Kehadapan...


"Sewaktu aku muda, aku ingin mengubah seluruh dunia. Lalu aku sedari, betapa sukar mengubah seluruh dunia ini, lalu aku memutuskan untuk mengubah negaraku sahaja. Ketika aku sedari bahwa aku tidak dapat mengubah negaraku, aku mulai berusaha untuk mengubah kotaku. Ketika aku semakin tua, aku sedari tidak mudah untuk aku mengubah kotaku. Maka aku mulai mengubah keluargaku. Kini aku semakin renta, aku pun tidak dapat mengubah keluargaku. Aku sedari bahawa satu-satunya yang dapat aku ubah adalah diriku sendiri.

Tiba-tiba aku tersedarkan bahawa seandainya aku dapat mengubah diriku sejak dari dahulu lagi , aku pasti dapat mengubah keluargaku dan kotaku. Pada akhirnya aku akan mengubah negaraku dan aku pun dapat mengubah seluruh dunia ini."

Tidak ada yang dapat kita ubah sebelum kita mengubah diri sendiri. Tidak dapat kita mengubah diri sendiri sebelum kita mengenal diri sendiri. Tidak akan kenal pada diri sendiri sebelum kita mampu menerima diri ini apa adanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...