Thursday, February 14, 2013

ZIARAH SAHABAT.

Sempena cuti hari raya Cina, saya merancang  menziarahi  sahabat lama di Kg. Sementa, Kapar, Selangor. Sudah lebih 15 tahun kami tidak bersua muka. Rindu sekali.
Perjalanan bermula dari Tanah Merah pada 10/2/13, menuju Kuala Kangsar. Di sini  saya bermalam di rumah adek ipar.Paginya saya bergerak menuju Shah Alam. Singgah sebentar di Serendah Makmur dekat Ladang Sungai Gapi, rumah kakak ipar. Saya sampai di Shah Alam sekitar jam 5:00 petang. Kami sekeluarga memilih Intekma Resort untuk menginap. Malamnya rencana hendak ke I-City, tetapi, masyaalah!!! jem habis, jadi kami balik tidur. Keesokan hari kami  'check out' dan bergerak untuk ziarah sahabat baik di Kapar. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar. 
Dari Kapar, kami pun berangkat pulang melalui Kuala Selangor, menuju ke Teluk Intan. Rehat sebentar menikmati menara condong Teluk Intan. Lebih kurang 5:00 petang kami terus menuju Tanah Merah dan sampai di Taman Hajarul Aswad sekitar jam 3:00 pagi. Semuanya berjalan lancar, selamat pergi dan kembali. Syukran Jazilan.
                                                             Senja di Kuala Kangsar.
Bermalam di Intekma Resort, Shah Alam.
Photo: Kawan lama, d kg. Sementa, Kapar, Klang, Selangor. Alhamdulillah, dpt. juga pi ziarah kawan lama. Hebat orangnya, kuat dakwahnya, masyaallah. . . terhibur dpt juga jumpa ibu dan bapanya yg berusia 70 th. lebih. Entah bila lagi dapat ketemu.
                           Sahabat karib, ustaz di Maahad Tahfiz Sains di Kapar, Klang, Selangor.
                                       Berehat sebentar di Menara Condong Teluk Intan.
Bergambar berlatar belakang menara condong.
Terbaik, cantik.
Anak sulong.
                                            Menara Condong Teluk Intan di musim sejuk.
                                          Anak bongsu dah puas, jommmm balikkkk.

Bye...bye...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...