Wednesday, November 9, 2011

PM ISRAEL SEORANG PENIPU

 G20 summitPresiden Perancis, Nicolas Sarkozy memanggil Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sebagai seorang penipu ketika berbual dengan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barrack Obama yang kemudian merungut terpaksa berdepan dengan Netanyahu setiap hari.

Perbualan itu berlaku ketika Persidangan G20 di Cannes, Perancis baru-baru ini. Kata-kata itu didengar oleh wartawan-wartawan selepas secara tidak sengaja disalurkan ke sistem yang digunakan untuk tujuan terjemahan, lapor laman web media, Arret sur Images.

"Saya tidak boleh berjumpa dengannya (Netanyahu) lagi. Dia seorang penipu," kata Sarkozy dalam bahasa Perancis. "Anda mungkin sudah meluat dengannya, tetapi saya terpaksa berdepan dengannya setiap hari," balas Obama yang diterjemahkan ke dalam bahasa sama.

Beberapa orang wartawan yang dihubungi AFP mengesahkan mereka mendengar perbualan tersebut. Laman web itu juga menyatakan bahawa sekumpulan wartawan mengambil keputusan untuk tidak melaporkan insiden itu kerana menyifatkannya sebagai perbualan sulit. - AFP

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...