Thursday, November 10, 2011

PROVOKASI WASHINGTON TERHADAP IRAN.

'AS Membunuh Satu Saja Perwira Iran, Kami Balas sepuluh kali ganda Komandan Tentera AS'
'AS Membunuh Satu Saja Prajurit Iran, Kami Balas dengan Lusinan Komandan Militer AS'

TEHERAN--Provokasi Amerika Syarikat atas Iran membuat negara tersebut meradang. Pegawai senior tentera Iran mengingatkan AS agar menghentikan tindakan provokasinya yang boleh menyala ke arah perang.
Hal ini berkait dengan tudingan AS-Arab Saudi bahawa Iran berencana membunuh duta besar Arab Saudi untuk AS. Tudingan ini dilontarkan dua penganalisis pertahanan AS waktu bercakap di forum Senat-Kongres, akhir Oktober lalu.
Iran memprotes keras terhadap tudingan ini. Mereka menegaskan tudingan itu tak berasas sama sekali. Protes Iran ditujukan ke Kedubes Swiss, yang mengurus masalah Iran-AS sejak dua negara itu tak memiliki hubungan diplomatik.
Iran mengancam akan membunuh sekali ganda komandan perang AS bila ada tentera Iran yang terbunuh. "Anda (AS) membunuh satu saja dari kami, kami akan membalas dengan membunuh lebih dari itu tentera anda," tegas Brigjen Amir Ali Hajizadeh, ketua pasukan elit Garda Revolusi Divisi Aerospace.
"Anda harus ingat, pegawai tentera AS banyak yang berada di Afghanistan dan Iraq dan negara lain di kawasan ini," sambung dia.

~sumber: repuklika.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...